Nog een kleine week...

23 september 2011 - Mill, Nederland

Donderdag al is het zover! Om 11.15 uur vertrekt ons vliegtuig richting Nairobi. Daar zullen we 3 uur moeten wachten op de vlucht naar Mombasa vanwaaruit we naar de Ferry gaan. Een klein boottochtje zal ons naar Diana Beach brengen waar we overnachten.

Zowel op school, als thuis, als voor de reis heb ik dit weekend nog best een en ander voor te bereiden. Lastig om 't Ven achter te laten; ik heb de behoefte veel "in het voren" te werken. Ik weet dat het team zorgt dat alles gewoon doorgaat en vind het fijn te mogen rekenen op de steun en de hulp van Minèt, Maikel maar ook alle leerkrachten. Volop belangstelling van alle kanten en mijn collega's gunnen me deze uitdaging. Voor Ben en Jan wordt goed gezorgd als ik weg ben weet ik maar toch zie ik er tegenop ze te moeten missen.

Mijn package list is gemaakt, inentingen en visum waren in de vakantie al geregeld. Niet vergeten te beginnen met het slikken van de Malariapillen natuurlijk! Drop gekocht, fotoboekje gemaakt, papier, stiften, een Engelstalig kwaliteitenspel, de lesstof in het Engels; ik hoop toch zo dat ik niets vergeet! Het inlezen in de Keniaanse cultuur kostte geen moeite en was vooral erg leuk om te doen, evenals het bekijken van de DVD met het werk van Teachers4Teachers.

Dit weekend nog maar eens de termen uit the Core Quadrant goed bekijken en het Human Relations Model.

Inmiddels weet ik, na de voorbereidingsdag in Vlijmen, dat ik in de omgeving van Lungalunga 2 scholen ga bezoeken. Gelukkig lukt het me de namen van "mijn" headteachers uit te spreken: ik heb geluk met Peter en Samson, als ik kijk naar de namen van de andere headteachers!

Op de school van Peter Mule komt elk jaar een Nederlands echtpaar om vrijwilligerswerk te doen. Zij hebben een website aangelegd: www.mwamose.nl

Mwamoseschool

Zodoende heb ik alvast een kijkje kunnen nemen op één van de scholen waar ik terecht ga komen. En lang leve Google Earth: De Mwamose school ligt op 111 kilometer vanaf het hotel, dus zal ik (heb ik uitgerekend) 's morgens voor 7 uur met een busje worden opgehaald om in 2 uur tijd de afstand te bereizen elke dag.

Kenia is voortdurend in mijn hoofd; ik vind het spannend maar vooral: Ik heb er zin in!!!

Groep Teachers4Teachers

1. Maikel:
    23 september 2011
    Hoi Christel, nog 6 dagen en dan vlieg je. Succes met de laatste voorbereidingen, al die Engelse vaktermen en het loslaten van 't Ven en Ben en Jan. Geniet van het avontuur dat voor je ligt!
  2. Marieke:
    23 september 2011
    Wat leuk, een reisblog! Ik ben benieuwd naar al je Kenia avonturen. Bij deze wens ik je alvast een heel goede en inspirerende reis toe.
    Groetjes Marieke
  3. Femke:
    24 september 2011
    Hoi Christel, ben erg nieuwsgierig, zoals je weet, dus ben blij met deze blog! Heb hem al als favoriet toegevoegd! Heel veel succes met je laatste voorbereidingen voor je reis. Geniet, want voor je het weet is het voorbij!
  4. 'Kamaatje':
    Ha die Chris,

Wat een avontuur Kenia! Ik weet zeker dat dit een nieuwe dimensie geeft aan de leiderschap! Van 'niets' 'iets' kunnen maken...dat kom je daar zeker tegen!
    SUCCES en veel plezier en ik volg je met veel belangstelling!
    Groetjes
    Karin
  5. 'Kamaatje':
    24 september 2011
    "Je" leiderschap bedoel ik dus!!!! Maar dat had jij wel begrepen!
    Karin
  6. Petra:
    24 september 2011
    Tuurlijk ga ik jou hier ook volgen!!!
    Nog een paar dagen... nou is het echt aftellen hè!
    Groetjes en tot maandag!
    Petra
  7. Lisette:
    Hoi Christel,
    Helemaal geweldig en ook moedig dat je vertrekt naar Kenia.
    Ik weet zeker dat je een hele ervaring rijker zal worden.
    Succes in de aanloop naar donderdag toe en niet te veel willen regelen...........ha, ha
    Groeten, Lisette
  8. Sofie:
    25 september 2011
    Wat leuk dat je een eigen weblog hebt! Leuk om zo alle verhalen van jou te lezen!
    Nog even en dan gaat jouw avontuur beginnen! Geniet van deze ervaring!
    Tot maandag,
    Sofie
  9. Charlotte:
    25 september 2011
    Ik vind jou écht héél stoer..wat een vetgave uitdaging. Zeker niet faal ;-) Have fun and enjoy!
    Groetjes, Charlotte.
  10. Kenza:
    13 februari 2012
    Hoi Christel,

Heb je er zin in ik snap dat het moeilijk is om Ben en Jan te moeten missen maar volgens mij is het in Kenia ook heel leuk.

Tot de volgende keer,

xxx Kenza