Nog 7 nachten...

23 februari 2012 - Mill, Nederland

En dan is het zover! Gisteren bij de GGD mijn laatste inentingen gehaald. De eerste spullen liggen klaar waaronder mijn paspoort met visum en de Keniaanse shilling van de vorige keer.
Als ik de envelop met de biljetten open rúik ik Afrika! Eerder deze week ontving ik per mail het huiswerk van Peter en het kost me moeite het ingescande, handgeschreven Afro-Engels te ontcijferen maar ben blij te lezen dat de theorie over kernkwaliteiten en the Quinn-model door Peter vertaald werden naar de praktijk. Ook met Samson heb ik nog contact gehad en hoewel hij dus niet meer deelneemt aan de schoolleaderscourse (hij heeft een nieuwe baan bij een ontwikkelingsorganisatie) hoopt hij dat we elkaar toch zullen treffen in Kenia: "If God wishes". De vanzelfsprekendheid waarmee wij hier elkaar gedag en tot ziens wensen komt weer in een ander daglicht te staan. In het weekend zal ik toch maar alvast mijn koffer gaan inpakken. Vreemd dat daar toch echt zomerse kleding en slippers in zullen gaan. Zoals beloofd zal ik foto's meenemen van het ijs wat hier was de afgelopen weken : "So now you can really walk on water?" en de kinderen die aan het schaatsen zijn. De theorie, in het Engels, over onderwijskundig leiderschap staat ook nog op mijn to-do list maar zou ook nog kunnen wachten tot de vlucht die we volgende week naar Nairobi maken. Inmiddels weet ik dat er tussen opstijgen en landen écht een wereld van verschil kan liggen. Uitstappen op de rode stoffige Afrikaanse grond zal voor mij ook een beetje voelen als thuiskomen...

1. Margriet:
    23 februari 2012
    Christel,
    Wat geweldig dat je dit wil, kan en mag doen!!!
    Dat Afrika, Kenia bijzonder is, weet ik al, maar wat jij gaat doen is heel speciaal! Geniet er van en doe je ding! Daar ben je vast en zeker heel er goed in! Ik volg je verhalen met zeer veel interesse en hoop ook nog eens dat mooie land opnieuw te mogen bezoeken: Je kunt weg gaan uit Afrika, maar Afrika gaat nooit meer weg uit jou! En dat is voor mij zeker waar (en voor jou ook als ik dit zo lees!)
    Alle goeds!!! Margriet
  2. 'Kamaatje':
    23 februari 2012
    Ha die Chris,

SUCCES met alle voorbereidingen! ZET'm op!
    Veel plezier weer en succes!

groetjes
    Karin
  3. Wilma Vogels:
    24 februari 2012
    Hoi Christel,
    Ik wens je een hele goede reis en veel succes. Ga je zeker weer volgen want het is leuk om je reis blog te lezen, net of je zelf ook in Kenia bent.
    Knuffel Ben en Jan nog maar veel deze week.

Groetjes,
    Wilma uit Nisseroi.
  4. chantal Gerrits:
    24 februari 2012
    Hey Christel,
    Spannend!!Maar wel leuk om je verhalen te volgen, erg leuk om te lezen. Nou, in ieder geval heel veel succes, en zet hem op, "you go girl", je kan het. hoe lang ging je nu dan ook alweer??Wat een reis he, kan ik niet met je mee??Lijkt me helemaal geweldig. Nou, we wachten je verhalen weer af...Groetjes Chantal, Fredy, Tim en Ivora.
    Goeie reis.
  5. Mariska:
    25 februari 2012
    hoi Christel,

Succes met inpakken. Raar eerst Carnaval en dan Africa, het verschil kan volgens mij niet groter.

Groetjes Mariska.