Voorbereiding op de reis naar Kenia!

6 februari 2012 - Mill en Sint Hubert, Nederland

Op 4 februari ontmoet ik in Utrecht op de Domstad Hogeschool mijn medereisgenoten. 1 maart vliegen we met een grote groep naar Kenia! 42 Nederlandse leerkrachten uit het primair onderwijs, voorgezet onderwijs en een aantal directeuren zullen elkaar op Schiphol ontmoeten en vliegen het avontuur tegemoet! Na een plenaire opening in Utrecht gaan we in groepen uiteen om ons voor te bereiden op ons verblijf daar. Onze groep (de coaches die de Keniaanse Headteachers gaan begeleiden die een Headteacherscourse volgen) bestaat uit 8 directeuren die begeleid worden door Gert Jan en Dick, twee bestuursleden van Teachers 4 Teachers. Ik krijg te horen dat ik Samson helaas niet meer zal coachen (hij heeft een andere baan gekregen) maar gelukkig zal ik Peter Mule wel weer ontmoeten! Het onderwijskundig leiderschap zal centraal staan en de Engelse stof ter voorbereiding maakt dat ik in het afgelopen weekend weer de drive kreeg mijn Engels te gaan oefenen. Met Peter sms ik wat heen en weer, over de voorbereidingen, het klimaatverschil (50 graden!!) op dit moment. Hij schrijft dat het nu dry and hot is in Kenia, maar als ik kom in maart, zal het véry hot zijn! okee....  Zal ik een winterjas dragen als ik in het vliegtuig stap? En misschien zijn een paar teenslippers in mijn handbagage geen overbodige luxe?

Hoe anders zit ik er dit keer in. Ik weet zo'n beetje wat me te wachten staat. Ik weet dus ook dat ik me overal, of juist nergens op moet instellen. Dat ik met een open blik ga vertrekken en vooral niet te veel van te voren plan! Mijn inentingen (de derde herhaling ga ik nog plannen de komende weken) zijn in orde. Mijn paspoort met visum is al binnen. De groep mensen met wie we gaan is anders van samenstelling, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we elkaar ook dit keer weer kunnen steunen waar nodig.

Kenia; ik heb er zin in!!!

1. chantal Gerrits:
    6 februari 2012
    Hey Christel, klinkt goed, hoelang ga je nu weg??? Nou, wij volgen je wel weer via de mail/ web, want je verhalen zijn erg leuk om te lezen, en wat je daar zoal doet en meemaakt. Nou, you go girl...!!!!!Succes, komt vast en zeker allemaal goed, doei doei, groetjes Chaantje.
  2. Henk van Abel:
    Hoi Christel,
    Wordt weer spannend en uitdagend, ben benieuwd naar je ervaringen en nieuws. Toi, toi, toi. Geniet ervan.
  3. Mariska:
    Hoi Christel,
    Gaat i weer! Vast weer geweldige verhalen. Maar, eerst tot woensdag, je krijgt nog geld voor het kinderfeest van Brent.
    Groetjes Mariska.
  4. Irene Ermers:
    8 februari 2012
    Gister nog even bij gekletst, alvast veel plezier en succes met de voorbereidingen... en kijk maar uit... 50 graden verschil, dadelijk kom je net zo bruin als ik ben terug ;-) xx
  5. Gonique:
    8 februari 2012
    Hoi Christel,
    De tijd vliegt. Zo praten we over alle spannende dingen die je gaat beleven in Africa. Nu ga je alweer de tweede keer. Succes met alle voorbereidingen.
  6. 'Kamaatje':
    11 februari 2012
    Dag Christel,

Ik wens je weer een coole reis toe! En na de reis een lekker etentje...en je weet wel waar....
    SUCCES en VEEL PLEZIER!