Weetjes

24 september 2011 - Mill, Nederland

Om even te oefenen met het bijhouden van deze blog met de iPad (reislogger en iPad blijken geen vrienden te zijn helaas) een kleine update na vandaag. De tijd bij de kapper nuttig besteed: Het programma doorgelezen en de aangeboden stof in het Engels.
Om alvast in de sfeer te komen een paar weetjes:
Wist je dat in Kenia een nieuw schooljaar in januari begint?
Wist je dat headteachers en teachers geen vrije schoolkeuze hebben en zij om de paar jaar verplaatst worden?
... dat de meeste kinderen niet naar de Kindergarden gaan? Die kost nl. geld. Het gevolg is dat kinderen met een grote achterstand beginnen op de Primary School (die gratis is).
... dat Kenia vanaf klas 4 werkt met subject teachers?
... er 50 tot 100 kinderen in een klas zitten?
... de kinderen die op school komen een stam Swahili spreken en snel engels moeten leren?
... er een directe relatie is tussen ondervoeding / gebrek aan goed eten en de KPCE resultaten ("cito")?

Valt nog niet mee met de iPad maar de Keniaan zou zeggen: Polepole!
Hakuna Matata!
Christel

1. Wilma Vogels:
    24 september 2011
    Hoi Christel,
    Heel veel succes in Kenia en natuurlijk ook veel plezier en kom gezond weer terug.

Groetjes vanuit Nisseroi.
  2. Liesbeth Vissers:
    Hoi Christel,

Ik wens je een goede reis, veel plezier en een geweldige tijd, die je niet meer zult vergeten!

Groetjes Liesbeth
    Vervangerscentrale SKIPOV
  3. Raymond:
    Ha de Christel,

Ik wens je super veel succes en vooral ook veel plezier bij je verblijf in Kenia. Ik heb er bewondering voor dat je je hiervoor in wilt zetten en veel aan de kant moet schuiven.
    Sawu Bona.
    Raymond.
  4. Henk van Abel:
    Hoi Christel,
    Ik wens je heel veel succes. Ongetwijfeld zul je veel zien, ervaren en indrukken opdoen. Daarna is bijkletsen een must. Let goed op jezelf. Groetjes Henk
  5. Irene Ermers:
    Hey nicht!

Leuk om je vandaag weer eens gezien te hebben! Ik ga je blog volgen, met of zonder iPad (als 't aan mij ligt wel, nu ons pap nog...) iig heel veel plezier in Kenia!
    Hakuna Matata!
    Kus.
  6. Michael & Cita:
    Hehallo Christel,

Wij wensen jou een mooie en succesvolle reis!
    Geniet van alles wat je daar gaat doen, 't zal een hele ervaring gaan worden!

groeten uit Berghem
  7. Truus:
    Hoi Christel,

Wat spannend he, het gaat nu bijna beginnen. Afrika is al een heel avontuur maar wat je daar gaat zien en meemaken zal zeker een hele grote beleving zijn. Ik hoor het graag.
    groet, Truus
  8. Elna de Laat:
    Hoi Christel,
    Nog 3 nachtjes in je eigen bed, spannend hoor. Jou kennende ga je hier een succes van maken. Ik wens je een onvergetelijke ervaring toe en kijk uit naar alle nieuwtjes uit Kenia.
    Groetjes Elna
  9. Ellen:
    Hoi Christel,

Heel veel succes in dat verre Kenia. Wat zal dit een indrukwekkende ervaring zijn! Ik vind je verhalen nu al leuk en zal dus uitkijken naar al je reisverslagen!
    Groeten Ellen
  10. Paul Ermers:
    Hi nichtje,
    Veel plezier en suc6 in Kenia!
    groetjes Paul
  11. Leon van Boxtel:
    27 september 2011
    Zo te zien valt er nog veel te brengen naar Kenia, maar ik ben ook erg benieuwd wat jij en Paul er zullen halen....
    Geniet van de ervaring en ik blijf je volgen.
    Leon