Dag lieve jongens en meisjes van 't Ven!

27 september 2011 - Mill, Nederland

Jambo Jambo!

Vanochtend "even" een rondje langs alle klassen van 't Ven gemaakt. Gek idee dat onze 475 leerlingen verdeeld zijn over 19 groepen en in mijn ogen soms aardig vol ogen, terwijl in Kenia dat zomaar een 5-klassige school zou kunnen zijn. Wat fijn om jullie gezichten nog allemaal te zien vlak voor mijn vertrek. En zoals ik vanmorgen zei: ik zal jullie missen maar gelukkig ben ik snel weer terug! De juffen en meesters zorgen natuurlijk dat alles gewoon en goed doorgaat op school. Begroet hen 's morgens hartelijk met: "Goedemorgen, lieve, aardige, knappe, slimme juf of meester!" (inside joke voor groep 6 ;-))

Wat een heerlijke vragen kreeg ik van jullie vanmorgen en wat een fijne tips nog op de valreep! "Juf kijk je uit voor de leeuwen, die zijn gevaarlijk en die wonen daar zomaar!". Een meisje dat zelf uit een heel warm land komt, adviseerde me slippers te dragen; "Anders verbranden je voeten!" Een blonde jongen waarschuwde me alvast: "Ze gaan vast aan je haren voelen, dat deden ze bij mij ook." En van een jongen uit groep 7 die eerder in Mombasa was kwam de tip me niet al te chic te kleden: "De mensen die daar wonen hebben niet zo'n dure kleding en dan zou het niet zo leuk zijn voor hen".  In groep 5 wist een leerling me te vertellen dat ik in het vliegtuig naast zíjn buurman zit!!! Nou, dat is toch super?!
Hopelijk zijn jullie zorgen weggenomen vanmorgen? De verjaardagskaartjes zijn bezorgd bij de kinderen die jarig zijn als ik in Kenia ben... Juffrouw Minèt mag al mijn mailtjes lezen (jippie?..) en ja; voor Ben en Jan wordt goed gezorgd. Verschillende kinderen vroegen of zij meemochten; Nee dus. Ben en Jan blijven bij hun papa als ik op reis ga. Ik zal ze wel heel heel erg gaan missen.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen uitleggen wat ik in Kenia ga doen: schooldirecteuren gaan coachen dus en zoals jullie zeiden: dat is helpen, iemand iets leren, samen zoeken naar oplossingen voor problemen. Ik ga graag in op de uitnodigingen die ik kreeg om bij terugkeer iets aan jullie te komen laten zien en vertellen (ik beloof foto's te maken!)

Ik wens groep 8 nog héél veel plezier en succes bij het maken van de krant! Fijn dat jullie de krant voor me in willen scannen, hopelijk gaat dat lukken!

Nu ga ik écht proberen los te laten... maar ik kan tot nu toe niet stoppen met de laatste dingen voor 't Ven. Moet nu toch echt zorgen dat mijn koffer gevuld wordt!

In groep 1/2 werd uitgerekend en op het planbord getekend wanneer ik vertrek en dan weer terug zou zijn. Guy tekende er vliegtuigjes bij!

vertrekDonderdag al vlieg ik naar dat verre land (een lange reisdag voor de boeg, dat klopt en ook in Kenia begint de school gewoon om half negen, dus weer vroeg eruit).

En als Debby jarig is, zal ik weer op Schiphol landen!

aankomst

Ik verheug me op de berichtjes die jullie me gaan sturen via deze site ;-)).

Lieve jongens en meisjes, Kwa heri!!

Juffrouw Christel

1. Minèt:
    27 september 2011
    Het eerste (ik ga op)reisverhaal...............het is al een beetje begonnen.
    Probeer nog tijd te vinden voor je engelse verslagen en pas goed op jezelf.
  2. Kenza:
    27 september 2011
    Mooi geschreven hoor ik zal nog veel reacties sturen want ik ga alles volgen op de site x Kenza
  3. Jose Janssen:
    28 september 2011
    Beste Christel, veel succes toegewenst en hou ons op de hoogte. In mill zullen wij een oogje in het zeil houden ;-) mvg Jose & Frans
  4. Groep 7b:
    30 september 2011
    Hoi juffrouw Christel,

Wij hopen dat je een goede reis hebt gehad, dat het leuk is in Kenia en dat de mensen daar veel van jou leren.

Natuurlijk hebben we ook veel vragen:
    Heb je al een wild dier gezien? Hebben er al mensen aan je haar gevoeld? Heb je rekening gehouden met je kleren?

Hier gaat verder alles goed.

Heel veel groetjes van 7b!