Kama Mungu Anataka (If God wishes)

20 augustus 2012 - Mill en Sint Hubert, Nederland

Op 10 maart nam ik afscheid van Peter en James en in de dagen daarvoor van hun teams op de Mwamose en Mwangulu school.

Ik legde bij mijn vertrek uit dat het er voor mij op zat: Ik was klaar.. Immers bij T4T is het zo georganiseerd dat elke coach tweemaal gedurende de headteacherscourse het land bezoekt om te gaan coachen on the job.

Mijn definitieve afscheid werd niet geaccepteerd. Peter en James deden een goed woordje voor me bij GertJan (één van de bestuursleden van T4T) en vroegen hem om mij terug te laten komen in september. Ook GertJan probeerde hen uit te leggen dat mijn twee bezoeken erop zaten en er dus een andere coach zou komen.

James en Peter zeiden me dat ik niet mocht zeggen dat ik niet meer terug zou komen: Immers, niet ik, niet GertJan, niet T4T bepalen dat. Ze namen zich voor tot God te bidden en informeerden in de afgelopen maanden met regelmaat per sms of hun gebeden al verhoord werden.

Vlak voor de zomervakantie kreeg ik een verzoek: bij T4T was een coach uitgevallen.. of ik die plek wilde innemen?? En natuurlijk mocht ik dan de coaching van "mijn" directeuren voortzetten. Misschien is er dan toch meer tussen hemel en aarde? En is het niet aan ons om te bepalen welke kansen ons pad kruisen?

In elk geval ben ik dankbaar dat ik de kans krijg terug te gaan. Ik verheug me erop Peter en James te zien, de andere directeuren, de teams uit Mwamose en Mwangulu en natuurlijk de kinderen! Afrika, Kenia, als ik eraan denk krijg ik kippenvel en kan ik het land bijna weer ruiken en voelen. De hobbelwegen, de hete kantoren, de klaslokalen, het gezang van de kinderen, de gesprekken waar ik zo dichtbij mocht komen; nu ik het allemaal opschrijf realiseer ik me hoezeer ik het gemist heb. Ik mag weer terug!!! Op 27 september stijgen we op! Snel mijn visum aanvragen! Ik hoop dat jullie weer met me meelezen op deze reislog.

1. Wilma Vogels:
    20 augustus 2012
    Natuurlijk volg ik je weer, veel te leuk om te lezen.
    Kom gezond weer thuis. xxx
  2. Elna de Laat:
    Hoi Christel,

Natuurlijk ga ik je verhalen weer volgen, ik verheug me erop en ik weet hoe blij jij bent dat je er weer een keertje naar toe mag. Geniet ervan en houd ons op de hoogte!

Groetjes Elna
  3. Susan:
    20 augustus 2012
    Bij het lezen van dit stukje krijg ik alweer een brok in mijn keel. Wauw, dat je deze kans krijgt! Heel bijzonder en speciaal. Ik verheug me er alweer op om je verhalen te lezen! Groetjessss
  4. Natasja van hedel:
    20 augustus 2012
    Super dat je weer gaat! Het enthousiasme spettert er nu al van af.
    Heel veel plezier en geniet ervan.
  5. Paul Verrijdt:
    Hoi Christel,
    Voor de 3e keer naar Kenia.
    Terug naar 'jouw' headteachers!!
    Hun gebeden zijn gehoord en jij mag terug.

En ik ben erbij en ga voor de tweede keer naar Mwanarusi en Mwanangura. Ik weet nu een klein beetje wat ik kan verwachten. Fijn en toch ook weer spannend want wat komt dat komt en daar gaan we het mee doen.
    Op naar weer een Afrikaans avontuur.

Paul
  6. Mariska:
    Hoi Christel,
    Wat geweldig dat je terug mag, ik ga de verhalen zeker weer lezen.
    Groetjes Mariska.
  7. Margriet:
    20 augustus 2012
    Wauw..... ze boffen daar (en jij stiekem ook ;-))!!
  8. Lisette:
    Hoi Christel,
    Het heeft zo moeten zijn.
    Wat je geeft komt uiteindelijk een keer terug. Ik gun het je van harte en ik geniet ervan dat het zo kan lopen een openbaring… Geniet ervan dat je wederom een verrijking in je leven mag ervaren.
    Lieve groeten, Lisette
  9. Francoise:
    21 augustus 2012
    Aha, bidden totr God werkt dus toch !
    Fijn dat je weer mag gaan. Laat de mooie verhalen maar weer komen!
    Grt Francoise
  10. Angelique:
    21 augustus 2012
    Hartstikke leuk coach ;)
    Veel plezier daar, zal je blog lezen!
  11. Thea Martens:
    8 september 2012
    Hallo Christel,
    Super dat je weer naar Kenia mag gaan. Ik ga je zeker weer volgen. Veel plezier en kom goed terug!